Definities

  1. Verkoper: Coachpraktijk Annelies
  2. Koper: de klant in onze webwinkel
  3. Product: kan een fysiek of digitaal product zijn, maar ook een dienst, of combinatie daarvan.
  4. Dienst: elke activiteit van de praktijk die in opdracht van verkoper wordt geleverd, of uitgevoerd. Normaal betreft dat een niet fysieke product, zoals een online cursus, individuele sessie, of ticket voor deelname aan een workshop of ander evenement

Zakelijke gegevens

[table id=3 /]

Bestellen en afrekenen

Diensten als Coachgesprekken, Hypnose en Reiki kunnen worden afgerekend bij mij in de praktijk. Alle overige diensten, producten en tickets worden afgerekend in mijn webwinkel. Betaal bij voorkeur via iDeal of MisterCash als directe betaalwijzen die automatisch de bestelling afronden.

Als je kiest voor een bankoverschrijving als betaalwijze geeft dat vertraging in de afronding van de bestelling, aangezien de betaling dan handmatig wordt verwerkt.

Gespreide betalingen, betaalplannen en spaarplannen (voor zover aangeboden), lopen via ons abonnementssysteem. De eerste betaling doe je dan bij het afsluiten van je abonnement, via een daarvoor geboden betaalwijze (zoals Ideal, Mistercash/Bancontact, of Sofort).

Abonnementen worden op verlengmomenten via automatische incasso afgerekend, zodat je er verder geen aandacht aan hoeft te geven. Je krijgt op dat moment ook een e-mail van de verlenging zodat je weet dat de automatische afschrijving eraan komt en kan zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat.

Als bestellen in de webwinkel niet mogelijk is, neem dan altijd eerst even contact op, zodat we een alternatief kunnen afspreken.

Bestellen

  1. Bestellingen, betalingen en facturen worden afgehandeld door onze webwinkel.
  2. Als bestellen via de winkel niet mogelijk is, kan in onderling overleg een alternatief worden geboden.
  3. Voor deelname aan workshops en evenementen kunnen tickets besteld worden in de evenementspagina’s, waarna de bestelling verder wordt afgehandeld en afgerekend in de winkel.
  4. Een aanmelding voor het afnemen van een dienst bij verkoper, geschiedt altijd op vrijwillige basis en houdt tevens in dat akkoord wordt gegaan met deze algemene voorwaarden en het privacybeleid.
  5. Koper dient zich voor het bestellen te informeren over de algemene voorwaarden en het privacybeleid zoals gepubliceerd op deze website. Het bestellen wordt gezien als een bewijs van akkoord met beiden.
  6. Indien buitengewone omstandigheden, buiten schuld van koper, ertoe leiden dat een reeds gedane deelname niet plaats kan vinden, ter beoordeling van verkoper, dan zal een eventuele gedane betalingen worden terugbetaald.

Betalen en betaalplicht

  1. Bestellingen dienen bij voorkeur op het bestelmoment ook betaald te worden.
  2. Als een dienst wordt besteld met een betaalwijze die betalen bij levering mogelijk maakt, zoals contante betaling, dan kan de bestelde plek al bij bestellen worden gereserveerd, maar is koper daarmee de betaalverplichting aangegaan en daarbij geldt de gebruikelijke annuleringsregeling als koper zich wil terugtrekken uit deze verplichting.
  3. Datzelfde geldt voor het maken van een afspraak. De planning van de afspraak is bewijs van bestelling en markeert de betaalplicht.
  4. Bij aanmelding voor het afnemen van een dienst van de praktijk, is koper verplicht het verschuldigde bedrag te voldoen, tenzij anders wordt overeengekomen.
  5. De prijs van een product is de prijs zoals in de winkel vermeldt op het moment van bestelling. Als er kortingen mogelijk waren die niet zijn gebruikt, dan vervalt het recht op die korting voor de gemaakte kooptransactie en geldt de betaalplicht onverminderd.
  6. Betaling dient 2 dagen voor een afspraak of deelname te zijn voldoen, of er moeten individuele afspraken over betaling zijn gemaakt.
  7. Termijnbetalingen lopen in principe via het abonnementssysteem van deze website en worden automatisch afgeschreven, tenzij anders is overeengekomen.
  8. Een afnemer van een activiteitenreeks of een betaalplan is verplicht deze tot en met het laatste termijn te voldoen, tenzij anders overeengekomen.
  9. Het betalen van de eerste termijn is een bevestiging van de plicht om alle termijnen te betalen.
  10. Enige uitzondering hierop is als er individuele afspraken zijn, die schriftelijk zijn bevestigd door verkoper, of wanneer er uitzonderingen zijn vermeldt in de productbeschrijving in de winkel.
  11. Pas na betaling wordt een besteld product of dienst geleverd.
  12. Bij contante betaling dient het verschuldigde bedrag dus bij binnenkomst te worden voldaan.
  13. Betaling is mogelijk via iDEAL (Nederland), MisterCash (België), Sofort (België, Duitsland), of directe bankoverschrijving.
  14. Contante betaling is slechts mogelijk als het geld direct kan worden overhandigd aan verkoper. Diensten op afstand, of producten die verzonden moeten worden, kunnen niet contant worden voldaan.
  15. Andere betaalmogelijkheden (zoals paypal) zijn alleen mogelijk als en wanneer daarover individuele afspraken met verkoper zijn.
  16. Onze bankrekening is
    IBAN: NL33INGB0009052824
    Op naam van: Coachpraktijk Annelies
    BIC: INGBNL2A
  17. Eventuele incasso- en andere vorderingskosten als gevolg van een in gebreke stelling van betaling, zijn geheel voor rekening van de koper en worden dus doorberekend aan koper.

Reiskosten

  1. Indien diensten op locatie (zoals consulten), worden uitgevoerd, kunnen daar reiskosten voor worden doorbelast.
  2. Afspraken op locatie zijn alleen in overleg mogelijk. Neem dus even contact op voordat je bestelt.
  3. Indien maatwerk wordt afgesproken (zoals een gesloten groepsactiviteit) dan zijn reiskosten alleen van toepassing als het onderdeel is van de gemaakte afspraken.
  4. Reiskosten moeten apart voldaan worden en zijn niet opgenomen in de factuur behorende bij de bestelling in de winkel.
  5. Vrijgesteld van reiskosten zijn evenementen met een open inschrijving.

[table id=1 /]

Annulering

  1. Een aanmelding voor het afnemen van een dienst bij de praktijk is van rechtswege bindend en kan alleen in overleg met de praktijk worden ontbonden.
  2. Het annuleren van een dienst is tot 2 weken voor aanvang, of 1 week na de bestelling, kosteloos, daarna is afnemer verplicht (een deel van) het afgesproken tarief te betalen.
  3. Voor bestelling van fysieke producten wordt de wettelijke annuleringsregeling aangehouden, zie ook retournering.
  4. Wanneer koper per abuis een dubbele bestelling afrekent, dan wordt op verzoek de dubbele bestelling terugbetaald minus € 2,50.
  5. Bij het bestellen van tickets of afspraken (sessies, enzovoort) geldt de volgende annuleringsregeling:

[table id=2 /]

Verzending

  1. Bij bestelling van fysieke producten kunnen er verzendkosten worden doorbelast.
  2. Verzendkosten worden in de winkel vermeld en het bij de bestelling gefactureerde bedrag is dan inclusief verzending, voor zover niet anders in de product omschrijving vermeldt.
  3. Verzending wordt afgehandeld door PostNL via standaard verzending.

Levering

  1. Producten die in de winkel beschikbaar zijn, zijn in principe snel leverbaar.
  2. Indien levering door verkoper niet mogelijk is, wordt actief contact opgenomen (e-mail, of telefonisch) en wordt in overleg bepaald hoe daarmee om te gaan. In dat geval kan koper de bestelling zonder verdere consequenties annuleren, waarna de betaling per omgaande wordt teruggestort.
  3. Fysieke producten worden gebruikelijk binnen een week na de bestelling verzonden.

Retournering

  1. Indien een koper ontevreden is over een geleverd fysiek product, dan kan het artikel binnen 1 week na ontvangst worden teruggestuurd. Verzendkosten van retournering zijn voor kosten van de koper.
  2. Teruggaaf van het aankoopbedrag van het artikel, exclusief de verzendkosten,  geschiedt direct na ontvangst van het geretourneerde product.
  3. Artikelen waarvan de originele verpakking is verbroken, of geopend, worden niet teruggenomen.
  4. Indien uit de staat van het geretourneerde product blijkt dat koper het product zelf heeft beschadigd, dan kan de schade aan koper worden doorbelast en is verkoper niet verplicht het product terug te nemen.

Schade of diefstal

  1. Indien een besteld fysiek product niet naar behoren aankomt, door breuk, schade, of kwijtraking, dan kan koper verkoper op de hoogte brengen en wordt gezamenlijk gezocht naar een oplossing. De verantwoording voor het corrigeren van de schade, of de kwijtraking, ligt in beginsel bij verkoper.

Copyright

  1. Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt worden in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch of door fotokopieën, opname, of op enige andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Coachpraktijk Annelies.
  2. Als je als gastauteur bijdraagt aan deze website, verleen je daarmee toestemming aan Coachpraktijk Annelies voor de publicatie en het gebruik van deze bijdrage.

Vrijwaarding

  1. De diensten van verkoper zijn aanvullend op de reguliere gezondheidszorg maar zullen deze nooit gaan vervangen. Het is dus geen vervanging van een arts, of erkend psycholoog.
  2. Kopers worden geadviseerd om bij twijfel altijd ook, of zelfs eerst, de reguliere gezondheidszorg in te zetten. De verantwoordelijkheid daarvan blijft bij koper.
  3. Er worden alleen contracten aangegaan met meerderjarige kopers.
  4. Ingeval van minderjarige cliënten moeten de ouders of juridische voogden optreden als koper en akkoord zijn met de begeleiding.
  5. Verkoper neemt geen verantwoordelijkheid voor eventuele verlies/diefstal/schade van goederen, noch voor lichamelijke of psychische schade als gevolg van behandelingen op de praktijk.
  6. De meerderjarige cliënt, of de ouder of voogd van minderjarige cliënten, wordt daarom expliciet geacht verantwoordelijk te kiezen en bij twijfel een bevoegd arts of psycholoog te raadplegen. Bij minderjarige cliënten blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid voor welzijn en gezondheid bij de ouder of bevoegd voogd.
  7. Indien degene voor wie de dienst wordt afgenomen sprake is van buitensporig gebruik van drugs, alcohol, of medicatie, dan is koper verplicht dit vooraf aan verkoper te melden.
  8. Verkoper behoudt zich ten alle tijde het éénzijdig recht voor om, zonder opgave van reden, aanmeldingen voor het afnemen van een ‘dienst’ te weigeren.

Geschilregeling

  1. In geval van eventuele geschillen die op treden, als gevolg van een ontevreden koper van een dienst, zal verkoper zijn uiterste best doen om met een bevredigende oplossing te komen om het geschil op te lossen.